Meer groente eten is altijd een goed idee ;)

Nog steeds zijn er veel mensen die te weinig groente eten en dat terwijl groente boordevol vezels, vitaminen en mineralen zit. Daarnaast bevat groente weinig calorieën en kan je er eindeloos mee variëren! Daarom in dit nieuwsbericht een aantal tips hoe je gemakkelijk meer groente kunt eten.

  1. Groente op brood
    Rauwkost en sla zijn makkelijke producten om je brood mee te beleggen. Zo kun je lekkere combi’s maken als: hüttenkäse met radijs, kaas met paprika ringen of veldsla en notenpasta met plakjes komkommer. Maar ook met een zelfgemaakte groentespread verhoog je jouw groenten intake (hierover binnenkort meer).
  1. Rauwkost
    Door sommigen wordt rauwkost als saai beschouwd. Echter heb je dit zelf in de hand. Varieer met verschillende soorten groente en maak eens een lekkere dip bij de ‘groentefrietjes’. Dan wordt het eten van groente al een stuk leuker!
  1. Salade bij de lunch
    Wanneer we over een salade bij de lunch praten, hebben we het niet over die kleffe met saus overgoten rauwkost, maar over een zelf samengestelde salade. En let op! Dit hoeft niet veel tijd te kosten.
    Je stelt je eigen salade als volgt samen: kies je bladgroente, voeg groenten en/of fruit toe, voeg vervolgens goede eiwitten (zoals een gekookt ei, hüttenkäse, noten of bonen) toe en maak een dressing van bv. olijfolie, peper en citroensap. Deze salade (dressing later toevoegen) kun je eenvoudig de avond van te voren al klaarmaken.
  1. Groente omelet
    Maak jij wel eens een omelet voor jezelf? Voeg hier dan groente als tomaat, ui en paprika aan toe. Dan heb je het eerste alweer gewonnen ;).
  1. Maak een plan!
    Een goed voornemen is het begin, nu de uitvoering nog! Ga bij jezelf na hoe jij meer groenten zou kunnen eten en zet de stappen voor jezelf op een rij. Wat ga je als eerste veranderen?

    Wil je meer informatie over je groenten intake en/of meer zicht op jouw totale inname? Stuur dan een e-mail naar info@praktijkvanzeijl.nl